Yritysfakta Oy
Vanajantie 10 A
13110 Hämeenlinna, Finland
Verkkolaskuosoite
Operaattori: 003708599126 (OpenText)
OVT-tunnus: 003704987287
Usein kysyttyä
Miten Yritysfakta hinnoittelee palvelunsa?
Karrikoiden voidaan sanoa, että meidän kanssa toimiminen maksaa itsensä takaisin. Kartoitamme asiakkaan tilanteen aina ilmaiseksi ja sen jälkeen päätät haluatko jatkaa meidän ohjauksessa. Usein jo ensimmäinen puhelu auttaa yrittäjää henkisesti eteenpäin. Palvelu on hinnoiteltu etukäteen, eikä sen suhteen tule yllätyksiä.
Voiko saneeraukseen hakeutumisen kustannukset maksaa erissä?
Kyllä voi maksaa erissä – Yritysfaktan kanssa voi aina sopia hakeutumisen kustannukset kahdessa tai useammassa erässä.
Voiko saneerauksen hakeutumisen kustannukset maksaa joku muukin, kuin velallisyritys?
Kyllä voi, mikään ei estä, että saneeraukseen hakeutumisen maksaa joku muu, kuin velallisyritys itse eli maksajana voi olla yrittäjän toinen yritys, joku yksityishenkilö jne.
Voiko yrityssaneerausta hakea enää siinä vaiheessa, kun yritykselle on jo tullut konkurssiuhkainen maksukehotus tai konkurssihakemus?
Kyllä, yritys voi hakea saneerausta vaikka se olisi jo saanut konkurssiuhkaisen maksukehotuksen tai varsinaisen konkurssihakemuksen, jolloin riittää, että saneeraushakemus jätetään ennen yrityksen konkurssiin asettamista.
Pitääkö yrityksen tiedottaa kaikille sidosryhmilleen sen ollessa hakeutumassa yrityssaneeraukseen?
Ei tarvitse ilmoittaa, ellei yritys itse halua tiedottaa asiasta ja muutoin Yritysfakta hoitaa kaikki saneeraukseen hakeutumisessa tarvittavan asioinnin eri viranomaisten, velkojien sekä muiden tahojen kanssa ja Yritysfakta voi auttaa esim. mahdollisen tiedotteen laatimisessa, mikäli yritys itse haluaa asiasta tiedottaa.
Miten nopeasti konkurssiuhka ja erilaiset velkojien perimistoimet saadaan pysäytettyä hakeuduttaessa yrityssaneeraukseen?
Mikäli kaikki velallisyrityksen tiedot on Yritysfaktan käytettävissä, voidaan erilaiset perimistoimet sekä mahdollinen konkurssihakemuskin saada pysähtymään jo noin 1-2 viikon kuluessa.
Voidaanko yrityksen erilaiset sopimukset kuten leasing-, osamaksu- tai vuokrasopimukset pitää voimassa saneeraukseen hakeuduttaessa?
Kyllä, yritys voi pitää voimassa kaikki sille tarpeelliset sopimukset ja niiden voimassa pysyminen voidaan turvata saneerauksen yhteydessä.
Voiko yrityksen toimintaa jatkaa suunnilleen normaaliin tapaan yrityksen hakeuduttua yrityssaneeraukseen?
Kyllä voi ja itseasiassa se on jopa erittäin suotavaa, että yritys jatkaa normaalia liiketoimintaansa parhaalla mahdollisella tavalla, yrityssaneeraus tähtääkin yrityksen tervehtymiseen ja hyvinvointiin jatkossa.
Voiko yritys ottaa uutta luottoa sen ollessa saneerausmenettelyssä?
Jos yritys saa uutta luottoa, sen myöntäjä saa yrityssaneerauslakiin perustuvan etuoikeussuojan, mikä on rinnastettavissa eräänlaiseksi velan vakuudeksi.
Voiko yrityksen omistaja ja johto jatkaa työskentelyään yrityksen hakeuduttua yrityssaneeraukseen?
Kyllä, yrityksen omistaja ja johto voi jatkaa työskentelyään yrityksessä parhaalla mahdollisella tavalla, mikä myös on jopa suotavaa.
Voiko yritys myydä palveluja ja tuotteita normaalisti sen hakeuduttua yrityssaneeraukseen?
Kyllä, yritys voi myydä palvelujaan ja tuotteitaan täysin normaaliin tapaan parhaalla mahdollisella tavalla
Voiko yritys tilata palveluja ja tuotteita normaalisti sen hakeuduttua yrityssaneeraukseen?
Kyllä, yritys voi ostaa palveluja ja tarvitsemiaan tuotteita liiketoimintaansa varten entiseen tapaan ja saneeraukseen liittyvä vanhojen velkojen maksu- ja perintäkielto tulee jatkossa helpottamaan myös yrityksen kassatilannetta.
Saadaanko tilaajavastuuasiat saneerauksen yhteydessä kuntoon?
Kyllä saadaan kuntoon saneerauksen yhteydessä samoin kuin mahdollisesti yrityksen verovelkojen vuoksi mahdollisesti menettämä ennakkoperintärekisterin merkintä saadaan takaisin voimaan saneerauksen yhteydessä.